flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Розгляд звернень громадян за 2019 рік.

А Н А Л І З

 

                         СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ЗІ СКАРГАМИ, ЗВЕРНЕННЯМИ         

                  ГРОМАДЯН У КОМІНТЕРНІВСЬКОМУ РАЙОННОМУ СУДІ  М. ХАРКОВА

ЗА 2019 РІК В ПОРІВНЯННІ З 2018 РОКОМ

 

       У 2019 році до Комінтернівського районного суду м. Харкова надійшло 89 звернень від громадян, з яких повторних 3, з них 8 скарг та 81 заява громадян.

      На 8 скарг  відповідь надано судом, залишок скарг на початок звітного року - 0, звернень громадян - 0.  Залишок нерозглянутих скарг 0.

              По категоріям кількість скарг складає:

     - 4 скарги на дії суддів, з яких - 1 скарга  на тяганину з розгляду справ;

     - 1 скарг на організацію роботи суду;

     - 1 скарга на поведінку працівників суду;

     - 2 скарги по іншим питанням.

 

       У 2018 році до Комінтернівського районного суду м. Харкова надійшло 68 звернень від громадян, з яких повторних 2, з них 10 скарг та 58 заяв громадян.

      На 10 скарг  відповідь надано судом, залишок скарг на початок звітного року - 0, звернень громадян -0. Залишок нерозглянутих скарг 0.

              По категоріям кількість скарг складає:

- 3 скарги на дії суддів, з яких - 0 скарг  на тяганину з розгляду справ.

     - 3 скарги на організацію роботи суду

     - 3 скарги на поведінку працівників суду

     - 1 скарга по іншим питанням.

 

       Таким чином, у 2019 році  в порівнянні з 2018 роком, збільшилась кількість скарг  на дії суддів,  а   кількість скарг на організацію роботи суду  та поведінку працівників суду зменшилась.    

 

     Під час перевірки скарг на дії суддів, фактів порушення конституційних прав і законних інтересів громадян з боку суддів встановлено не було.

      У всіх випадках судді діяли відповідно до вимог закону, тому скарги були визнані необґрунтованими, що підтверджується відповідями на них.

 

        17.12.2019 року до суду надійшла скарга від Лютої Н.В. та Лютого О.Л. на дії судді Чайка І.В. щодо  не розгляду заяви  від 03.12.2019 року про її відвід у строки, передбачені п.7 ст. 40 ЦПК України, а також  про те, що Вона не зупинила провадження у справі № 641/6083/16-ц.  З  приводу цього заявники просять призначити іншого суддю для розгляду  заяви від 03.12.2019 року про відвід судді Чайка І.В., в порядку передбаченому ч.1 ст. 33 ЦПК України.

      На думку  заявників суддя Чайка І.В.  порушує закон і в подальшому буде приймати упереджені рішення при розгляді цивільної справи № 641/6083/16-ц., оскільки  на їх думку, відповідно до п.7 ст. 40 ЦПК України  питання про відвід судді має бути розглянуто  не пізніше двох  днів із дня  надходження  заяви про відвід судді.

  Також заявники зазначають, що повістки про виклик до суду для подальшого розгляду даної цивільної справи були надіслані 05.12.2019 року, а не 20.11.2019 року.

 

 24.12.2019 року  заявникам надана відповідь про те, що 20.11.2019 року справа №641/6083/16-ц  надійшла до суду після її розгляду Верховним судом  та в той же день  була призначена до розгляду в судовому засіданні  на 18.12.2019 року на 10:30 год.

03.12.2019 року  заявниками було подано заяву про відвід судді Чайка І.В.

Відповідно до ч.8 ст. 40 ЦПК України суд вирішує питання про відвід судді без  повідомлення  учасників справи. За ініціативою суду питання про відвід судді може  вирішуватися у судовому засіданні  з повідомленням учасників справи. Неявка учасників справи у судове засідання, в якому  вирішується питання  про відвід судді, не перешкоджає розгляду судом  питання про відвід судді.

18.12.2019 року у судовому засіданні  за участю  представників  сторін було вирішено питання  обгрунтованості  заяви  про відвід судді Чайка І.В.

Оскільки розгляд вищевказаної справи було призначено в судове засідання на 18.12.2019 року, то  заяву про відвід  було розглянуто в  цьому судовому засіданні та ухвалою суду від 18.12.2019 року визнано заяву позивача Лютої Н.В.  та третьої особи  Лютого О.Л. про відвід судді Чайка І.В.  необгрунтованою, провадження по вищевказаній справі  зупинено.

Відповідно ч.7 ст. 40 ЦПК України  заяву про відвід судді має бути розглянуто не пізніше двох днів, тому  після вирішення питання  про зупинення провадження  у справі на підставі ч.3 ст. 40 ЦПК України вищевказану справу  в порядку ч.1 ст. 33 ЦПК України було передано судді Григор’єву Б.П. для розгляду заяви про відвід судді.

          19.12.2019 року суддею Григор’євим  Б.П. було  винесено ухвалу про відмову в задоволенні  заяви  про  відвід судді Чайка І.В.

 

   В порівнянні з 2018 роком  кількість скарг на поведінку працівників суду, а також кількість скарг на організацію роботи суду  у 2019 році  зменшилась   з 3  до 1 скарги.      

        Також в порівнянні з 2018 роком кількість скарг  з інших питань у 2019 році зменшилася з 2  до 1 скарги.

 

       Робота зі скаргами та зверненнями громадян у Комінтернівському районному суді м. Харкова організована та ведеться на підставі ст. 40 Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 року, Указу Президента України “Про заходи щодо забезпечення конституційних прав громадян на звернення” від 19.03.1997 р., Інструкції з діловодства. Організація та робота із зверненнями депутатів ведеться на підставі Закону України “Про статус народного депутата України”, Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

 

   Усі скарги та звернення громадян, які надійшли до суду у 2019 році, оформлені з дотриманням вимог “Інструкції з діловодства за зверненнями громадян  в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях належно від форм власності, в засобах масової інформації ”, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів № 348 від 14.04.1997 року, а саме:  усі звернення громадян реєструються  у відповідному журналі. Кожному зверненню привласнюється реєстраційний індекс.

 

     Звернення та скарги громадян, які надійшли до суду, або з особистого прийому голови суду, оформляються в обкладинку, на якій відображені найменування суду, реєстраційний індекс, ПІБ заявника, суть звернення, дата надходження та розгляду, первинне або повторне надходження та обґрунтованість чи необґрунтованість звернення. Документи за скаргою чи зверненням оформлені у провадження у хронологічному порядку зі складанням їх опису. Копія відповіді долучається до провадження за скаргою чи зверненням. У відповіді зазначається дата відправлення, реєстраційний номер, прізвище виконавця, та номер його службового телефону.

 

    Термін розгляду та вирішення скарг і звернень громадян встановлюється на підставі ст. 20 Закону України “Про звернення громадян”: 15 днів, 1 місяць, 45 днів, а які не потребують додаткового вирішення і перевірки - розглядаються невідкладно.

 

     У 2019 році у строк до 5 діб розглянуто 32 звернення, у строк до 15 діб розглянуто 54 звернення громадян, у строк до 30 діб розглянуто 1 звернення.

 

     Відповідь на скаргу чи звернення громадян перевіряє  та підписує голова суду, або особа, яка його заміщує. Відповідь на скаргу містить мотивовану інформацію стосовно суті скарги чи звернення.

     За результатами розгляду скарг, що надійшли до суду у 2019 році, встановлено, що обґрунтованих, тобто таких, що знайшли своє підтвердження під час перевірки фактів зазначених у скаргах  була 1 скарга.

    Усі скарги та звернення громадян, що надходять до суду, знаходяться на особистому контролі голови суду та знімаються з контролю після ухвалення рішення та вживання заходів по вирішенню звернення.

                   

                                                     В И С Н О В К И :

  1. Обговорити  аналіз на виробничій нараді працівників суду.
  2. Не припускатися у роботі недоліків, які тягнуть за собою скарги на роботу    

               суду.

 

 

Голова Комінтернівського

районного суду м. Харкова                                                         В.О. Музиченко