flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРАВИЛ ПОВЕДІНКИ ВІДПОВІДАЛЬНИХ ОСІБ З МАЛО МОБІЛЬНИМИ ГРУПАМИ НАСЕЛЕННЯ

Під час спілкування з людьми з інвалідністю працівники суду мають бути толерантними, забезпечувати рівноправ’я, розуміти співбесідника, шанобливо ставитись до його вад, визнавати його та сприймати однаково на ряду з іншими відвідувачами суду тощо.

Якщо в суд звертається особа, що має інвалідність, то потрібно трактувати її в першу чергу як клієнта, який звернувся за послугою, але при цьому необхідно розуміти і володіти деякими особливостями у спілкуванні.

Наприклад, для забезпечення можливості доступу до будівлі суду особі з вадами опорно-рухового апарату відповідальний працівник зобов’язаний відреагувати на кнопку виклику персоналу, яка розташована біля пандусу в зоні досяжності для людини на кріслі-візку. Після з’ясування причини виклику слід допомогти відвідувачу потрапити до будівлі, попередньо спитавши у нього дозволу на це. При цьому під час спілкування ваші обличчя мають бути на одному рівні.

Якщо людина в кріслі-візку є разом із супроводжуючою її особою, при спілкуванні необхідно звертатися безпосередньо до особи, якої це стосується. Якщо це стосується особи з інвалідністю, то при спілкуванні потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою.

При розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за Вашою спиною, бо в такому випадку Ваше обличчя буде затінене.Необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати аркуші паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз.  Щоб привернути увагу людини, яка не чує, слід торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Коли Вас помітили, тоді починайте спілкування. Кричати не варто. Якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача.Підтримуйте зоровий контакт, демонструючи спокій та позитивні емоції.

Спілкуючись із незрячими людьми називайте себе і, залежно від ситуації, присутніх.Описуйте – де ви знаходитесь і попереджуйте про перешкоди, які є на шляху.

У розмові з незрячою людиною завжди слід звертатися безпосередньо до неї.Необхідно представитися, повідомити про свої повноваження, після чого  запитати,  – чим допомогти.При супроводі у приміщенні попереджати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення.Якщо припровадили незрячу людину до якогось кабінету службової особи, то інформуйте, куди ви привели, називайте цю людину і інших присутніх. Якщо збираєтеся читати, попередьте про це.Неправильно замінювати читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис.Якщо рухаєтеся, то попередьте про це.Не тягніть за собою. Поясніть чітко – куди потрібно іти.